Hete takes: it’s cancel-time!

Een paar weken geleden is door Caspar een formulier rondgestuurd waarin leden werd gevraagd om hete takes in te sturen. Aan mij is gevraagd om de hete takes te beoordelen.

Voordat ik dat doe zou ik in willen gaan op wat een hete takes nou een goede hete take maakt. Ik zou zeggen: een goede hete take is een stelling die niet aantoonbaar incorrect is maar ook niet voor de hand liggend is. Een vraag is geen take. Een leugen is geen take, maar gewoon onwaar. Iets wat iedereen al weet is niet hot: de provocatie is essentieel.

Dan nu de ranking:

24. Vo VD

23. Is de vrouwensport nog wel eerlijk als transgender vrouwen ook mee mogen doen als vrouw aan een wedstrijd (bijvoorbeeld gewichtheffen)?

22. Het CDA is de schadelijkste partij voor de toekomst atm.

21. hardcap vermogen op 5 miljoen voor personen. 

20. Ondanks haar standpunten, is Caroline van BBB best wel BBBased

19. Sybrand Buma moet uit mijn hentaimap blijven

18. Politiek is prima, maar houd het gewoon voor jezelf. Vriendschappen beëindigen wegens verschillende politieke standpunten is kinderachtig.

17. De overheid moet meer dwang zetten op publishers van videogames om lootboxen en andere gok-mechanieken te veranderen/te verwijderen.

16. Er moet een lottocratie ingevoerd worden

15. Ik vind de PvdD niet super links eigenlijk

14. Van het nieuws kijken leer je niks nuttigs over de wereld; systeem analyse door geschiedenis, economie etc. te begrijpen is hoe je je informeert over politiek.

13. Het is tijd om de huizenmarkt te onteigenen

12. Een tweede huis bezitten als particulier moet verboden worden. Alleen door overheid goedgekeurde instanties mogen huizen verhuren. 

11. Coronavaccinatie moet verplicht worden, zodat straks niet de hele samenleving hoeft te lockdownen voor een kleine groep vaccinweigeraars.

10. We moeten ons voorbereiden op een oorlog met de VS. Daarop volgend: Europees leger, let’s go

9. Veel mensen in Nederland die van kapitalisme af willen, hebben de voordelen er al uit gehaald.

8. Het geweld, dat Lenin ten tijde van de Russische revolutie gebruikte, was voor een groot deel gerechtvaardigd en (helaas) nodig.

7. Je bent medeverantwoordelijk voor grootschalige destructie van het klimaat als je stemt op bijv SP, VVD of CDA 

6. Ik vind dat de remake van 2013 Tomb raider met een realistischer afgebeelde Lara Croft, maar met een “cHaRaCtEr ArC” seksistischer is dan de zelfverzekerde maar onrealist

5. De Centralen hadden de Eerste Wereldoorlog moeten winnen

4. Neo klassieke economie is onzin poep en schadelijk voor de wereld, Neo-liberalisme is dus gebasseerd op pseudo wetenschap

3. Als Ollengren’s notities niet gefotografeerd werden dan zou Omtzigt uiteindelijk uit de Tweede Kamer worden gezet.

2. De Belgische kolonisatie van de Kongo was goed want het stopte de slavenhandel in Centraal-Afrika

1. Rette is geplant door de VVD om de millenials en zoomers af te leiden van het Omtzigt debat