Koornbeurs Charts – Deel 1

Een kleine week geleden hebben we aan de leden gevraagd hun favoriete muziek toe te voegen aan een collaborative Spotify-playlist. En allejezus, wat hebben jullie veel ingestuurd. Daarom hebben we ervoor gekozen om deze keer at random 10 nummers te luisteren en te voorzien van broodnodig commentaar van Freya en Mats. Hoe is het gesteld met de muzieksmaak in de Koornbeurs? De titels zijn klikbaar zodat je zelf ook kan luisteren!

(Format is artiest – lied, door lid. Er is blijkbaar geen universeel geaccepteerde volgorde van liednotatie. Weird.)

Deathmachine – Mutability, door Panos

Freya: Je kan me niet eerlijk vertellen dat je een eitje zit te bakken en denkt: “Weet je wat een goed plan is? Dit nummer.” Is de doodmaakmachine voor mijn oren? 2/10 lekker op een feest, niet in het dagelijks leven.

Mats: Leip introotje. Daarna escaleert het wel naar tjappies-om-3-uur-in-de-kb-na-een-lijntje niveau. Volgende Spotify reviewsessie misschien een dealtje sluiten met een dealer. 4 lijntjes van de 10.

Muse – Psycho, door Gio

Freya: Dit is muziek die m’n vader luistert. Niet dat m’n vader muziek luistert maar het heeft gwn een Vader-Vibe. 6 vaders van de 10.

Mats: Lekker, fijn, soepel en klassiek. Net als een Rouge. Wel beetje basic. Lekker, fijn en soepel van de 10. Ik associeer dit niet direct met Gio tho.

Tove Lo – Disco Tits door Feline wie anders godver Feline

Freya: Ah yes Disco Tits, the mortal enemy of Rock Dick. Vanwege persoonlijke overwegingen moet ik elk nummer met tetten in de titel goeie rating geven. 8/10 tits.

Mats: Tieten zijn goed, disco is slecht. Dit middelt uit naar een solide 6/10. Leuk deuntje maar wel echt het epitome van popmuziek. Eigenlijk had het pop tits moeten heten, false advertising.

“Als je tieten poppen ga naar de huisarts” – Freya

Iguana Death Cult – Jellyfish, door Wietse

Freya: Dit voelt als coke snuiven in Hawaii. 9/10

Mats: Intro dacht ik al van “poah dit wordt een solide 8”, maar toen hitte die. Damn wat een banger. Was ik maar een kwal ☹. 9 kwallen van de 10.

“Jij bent wel een kwal” – Freya.

Jellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjellyjelly

Parquet Courts – Tenderness, door Aad

Freya: Dit is muziek waar je WEL een ei op kan bakken. Solid 7 van de 10.

Mats: Goeie vibes. Ik wil een eitje hierdoor. 8/10. Fade-out outro is wel beetje cringe.

Weston Estate – Stoked, door Jos

Freya: Dit is een beetje van die muziek dat als het opkomt als je aan het dansen bent dat je denkt: “Ik ga hier niet echt bier voor halen, maar ik dans wel iets minder enthousiast nu.” 5/10

Mats: Ik zou naar buiten gaan om een toeter te doen. 3/10

Badflower – Tethered, door Mats

Freya: My Chemical Romance wie? 14 jarige Freya / 10.

Mats: Bangertje, degene die dit heeft toegevoegd heeft goeie smaak. Overigens bevestigt Freya’s opinie de roddel dat ik stiekem 15 ben. 8 black parades van de 10.

Klaus Wunderlich – Tico Tico (Version 1976), door Sytze

Freya: Dit exact wat er speelt in een Mario-waterlevel. 5 munten van de 10.

Mats: Als je Freddi Fish en Loebas een paar snuifjes geeft, is dit wat ze componeren and I’m all for it. 7 zeewierzaadjes van de 10.

Rage Against The Machine – Killing In The Name, door Quirijn

Freya: Goeie bop. Rage Against The Machine doet me altijd een beetje denken aan printers… 8/10

Mats: Klassieker. Fun fact: er was een zomer in het Westland waar dit nummer overal werd gedraaid tussen de feestmuziek door. Dan had je eerst Snollebollekes of Rapper Sjors en dan ineens dit. Anyhow, 13/12.

Black Country, New Road The Place Where He Inserted the Blade, door Patrik

Freya:  TURN THAT SHIT UP!!!!!!! Love dit. Alles hieraan. 10/10.

Mats: Goeie shit, dit albumpie ga ik binnenkort eens luisteren. Zelfs Kat Marx, die de hele tijd op Freya’s schoot ligt, lijkt een stukje gelukkiger. 5/7,

Wil je naar meer bangers luisteren? Hier is de hele playlist!