DELFT – FINANCIEEL NIEUWS – Het bestuur van O.J.V. de Koornbeurs geeft aan na te zullen denken over een overstap van ING naar een andere bank. Na een uitgebreid selectieproces zijn er nog maar een paar kandidaten over. Een uitgelekte ranglijst van de verschillende banken voorziet onze redactie echter van een markante onthulling. De voorkeur gaat namelijk uit naar een in-house oplossing: de bank van Jos.
Oud-penningmeester Casper Grootes spreekt vol enthousiasme over dit plan. “Hoe hebben we zo lang zo blind kunnen zijn? Er zitten zo belachelijk veel voordelen aan. Denk maar eens aan de kassiers, die moeten nu de halve stad doorkruisen om geld te storten bij het ING-kantoor. Met deze keuze hoeven ze het pand niet eens uit, een stuk sneller én bovendien veiliger.”
Een ander oud-bestuurslid, Per Knops, heeft zo zijn bedenkingen bij de keuze voor de bank van Jos: “Ik begrijp de voordelen die gewaardeerde leden als Casper Grootes aandragen heel goed, en aan comfort geen gebrek, maar bepaalde zaken zitten mij toch niet zo lekker. Veiligheid bijvoorbeeld: het komt wel eens voor dat Jos niet fysiek aanwezig is bij zijn bank en dan zitten er plots wildvreemden. Is ons geld dan wel nog veilig?”
Jos van Vliet, huidig penningmeester vereniging, heeft het volste begrip voor deze bezwaren, maar stelt de critici gerust. “Maak je geen zorgen, er zal een weloverwogen keuze worden gemaakt en ik zit er bovenop.”
24-06-2022, Kalmoes Klaariskees