Techkie Schoolreisje

Hoi mensen de juffrouw heeft mij gevraagd om een verslag te schrijfen van onze schoolrijsje naar de efteling dus hier is hij dan.

Afgelopen maandag gingen we met de techkie naar de efteling. Dat was heel leuk. Iets na 11 uur kwamen we aan en toen gingen we in de piranja. We werden allemaal heel erg nat. Toen gingen we in de baron, dat was wel eng maar ook erg leuk. Toen gingen we in de vliegende hollander, het leek net alsof we in een echte middeleeuwste stad waren!! Toen gingen we in de piethon, die gaat wel 2 keer over de kop! Toen gingen we in de joris en de draak. Ik en Charlie en Nate en Jos gingen in water en Alex en Daan en Bram en Joyce en Lukas gingen in vuur. Wij wonnen en zij niet, sukkels. sorry dat was een slecht woord dat mocht ik niet zeggen van de juf.

Toen waren we allemaal wel een beetje moe dus gingen we op een terrasje wat ranja drinken. Het was heel lekker maar er was een weps die niet zo lief was dus die hebben we gevangen in een glas met honing. Dat was heel grappig.

Toen gingen we in mijn favoriete achtbaan de vogel rok. Die heeft een heel cool sprookje die niemand kent maar ik wel. Toen gingen we het sprookjesbos in, heel lang lopen en toen kwamen we bij wat zwaantjes die vaarden en daar gingen Lukas en ik met zijn tweetjes in dat was heel leuk.

Toen wilden mensen niet meer in wilde achtbanen (suf) dus gingen we in de droomvlucht en de fanta morgana die allebei ook erg mooi en leuk en fijn waren. De grote meneer in de fanta morgana die op ons ging poepen was best eng.

Toen gingen Abel en Jos weg want ze hadden een vergaadering wat jammer was. Wij gingen toen nog een keer in de baron en de joris en de draak en we wonnen alweer.

Toen hadden we honger dus gingen we burgers en friet eten, heel ongezond maar ook heel lekker. Van mama mag ik dat nooit eten. Ook gingen een paar van ons in de schommelschip waar een heel leuke meisje stond 🙂

Toen gingen we nog in de simboolieka de duurste attractie die was heel mooi en had heel coole lampjes. We mochten op knopjes drukken om dingen te laten bewegen en een route te kiezen. Wij kozen de muziekroute die was heel leuk. De andere routes hadden we geen tijd voor die wil ik ook nog een keer doen.

Als laatste gingen we naar een watershow kijken bij de uitgang. We waren iets te laat maar het was nog steeds heel mooi met allemaal fonteinen en vuur en lampjes.

Kortom het was een leuke dag en we hebben heel veel leuke dingen gedaan. Doei!

Door Gijs “Ondertapper” Hoedemaker van groep Techk3a van O.B.S. de Koronberus