Theater? Theater! – Oktober

Door Mirte

Delft heeft een goed theater, maar menig Koornbeurser heeft er waarschijnlijk nooit een stap in gezet. De stapel theatergidsen van de Veste voor 2022-2023 is op de Koornbeurs terechtgekomen, maar is zo’n overload aan informatie dat je hem maar snel weer dichtslaat. Misschien loop je er ook soms langs en denk je “ohja, theater is een ding”, maar dan vergeet je het weer zodra je op je bestemming aan bent gekomen. Zie hier de oplossing! Elke maand heeft Mirte aanraders waar ze het liefst zelf allemaal heen zou gaan, maar daar de tijd noch het geld voor heeft. Hier zijn de highlights voor oktober:

Theater

Raymi Sambo Maakt en Theatergroep Aluin

Ik zeg toch sorry | di 18 okt – 20:15 | €22,50 incl. drankje

We beginnen met een theatergroep die ik nog niet ken deze keer. Deze voorstelling is een samensmelting van actuele onderwerpen en historisch theater over het slavernijverleden. Zes acteurs vertolken de afschaffing van slavernij in 1863, maar komen in hun rol ook zichzelf tegen en hoe ze zich zelf verhouden tot het onderwerp.

De zAAk A & YoungGangsters

Wie jij dAn wel niet bent (9+) | zo 30 okt – 14:30 | €12,50 jeugd / €15,- volwassenen

Ja, het is een jeugdvoorstelling. Maar ik heb al een paar voorstellingen van YoungGangsters gezien en die waren zo goed. Het is een filosofische trip over identiteit, vormgeven wie je bent, de theatertour van Prinses Amalia en is gelijktijdig te zien als een tentoonstelling over het leven van Amalia van Solms, waar wie Amalia is vernoemd.

Cabaret

Jasper van Kuijk

Tot hier en niet verder | vr 21 okt – 20:15 | €20,-  incl. drankje

Misschien ken je hem van zijn columns in de Volkskrant over zijn jaar in Zweden of ontwerpfouten in de samenleving. Misschien ken je hem als docent op IO. Misschien ken je hem van de Slimste Mens. Misschien ken je hem helemaal niet. Ik heb helaas nooit les van hem gehad, maar blijkbaar emigreert hij hierna naar Zweden, dus dit is je laatste kans om hem live te zien!.