Keuzes

Het leven is vreemd, ineens ben ik hier en voor ik het wist moest ik beslissingen maken die de rest van me tijd bepalen.

Het voelt verkeerd om als onervaren persoon in de wereld deze besluiten te nemen terwijl ik niet eens echt weet waar ik dat nu echt voor doe.

Ik weet niet waar ik voor streven moet of wat ik later zal willen, ik weet maar net wat ik nu nodig heb.

Is het om een baan te krijgen waar ik niet een complete hekel aan heb?
Zodat ik niet zoals mijn vader eindig, elke dag met tegenzin naar mijn werk gaan en alleen uitkijken naar mijn vakanties, maar volgens vaders is dit hoe werk werkt, dus hoe mogelijk is dat nou echt.

Is het om veel vrienden te hebben en niet alleen te zijn?
We leven allemaal lang genoeg om te weten dat het niet uitmaakt hoeveel vrienden je hebt, het staat niet gelijk aan je niet alleen kunnen voelen dus dat kan het ook niet zijn.

Is het om met genoeg familie en kinderen te eindigen die voor me kunnen zorgen wanneer ik oud ben?
Dat klinkt nou ook niet leuk, mensen om je heen hebben puur met de intentie dat ze ooit wat voor jou betekenen? Nee dat wil ik ook niet.

Wat is nou eigenlijk het doel van al deze stressvolle keuzes?

Waarom moet het allemaal nu?

En waarom moet het allemaal alleen?


Kamp jij met depressieve gevoelens? Je bent niet alleen! De Koornbeurs is er voor je! Je kunt altijd naar een vertrouwenscontactpersoon stappen, of naar een bestuurslid. Ook kun je bellen met 113. Deze site van de Rijksoverheid bevat ook veel goeie informatie.