Op zijn Valentijns: Dateblunders!

Jaa lieve leden, de dag der liefde die je wist dat zou komen: Valentijnsdag! Cupido is in volle gang (potentiële) stelletjes te koppelen. Om meteen het bruggetje naar de liefde mooi te maken: we gaan het hebben over dates in dit nieuwe Redâkkie artikel! 

Ken je dat gevoel? De spanning die zo’n eerste date met je crush mee zal brengen. Je hoopt op een leuke avond, trekt je beste kleding aan en neemt de beste versie van jezelf mee. Alleen… soms gaan dates gruwelijk mis! Daar wilden wij van de Redâkkie speciaal voor jullie een mooi artikel over schrijven! Daar hebben we de hulp van de leden bij gevraagd. Want wat is een artikel over dateblunders zonder onze gewaardeerde leden erin te betrekken? Hierbij een nieuw artikel waar jullie je meest rare, bizarre, gekke, vreemde, zeer merkwaardige dateavonturen te lezen zijn. Een fijne Valentijnsdag!

Auteur: Dionne | Spelcheck: Wietse | Opmaak: Mats

Een onverwachte wending

Ik was 20, zij was 18. Ik merkte dat ze een beetje onervaren was, maar dat vond ik op zich niet erg. We maakten via de app veel grapjes over wiet, dus ik stelde voor om de eerste date in een coffeeshop te doen – even wat geks, toch? Toen we elkaar ontmoetten was ze niet alleen ultra verlegen en zei ze bijna niks, maar bleek ook dat ze nooit in haar leven wiet had gerookt. Dus ik rookte die jonko helemaal in mijn eentje en begeleidde haar daarna terug naar het station. Onaangenaam…

Slechte timing

Ik nam mijn toenmalige vlam (geen lid, want te oud) mee naar de Koornbeurs. Er was MetalCafé of iets dergelijks. We hadden een hele leuke avond en merkten snel dat we graag even wat… privésfeer zouden willen. We gingen dus naar de wipzolder en deden daar wat je op zo’n wipzolder nou eenmaal doet. Terwijl we bezig waren kwam Loek binnen en betrapte ons bij onchristelijke handelingen. Hij zei niks. Minuten later beseften wij dat we beter weg konden gaan, dus kwam ik heel ongemakkelijk naar beneden en gooide het gebruikte condoom weg, terwijl Loek ernaast stond. Geen idee hoe dat kon gebeuren.

Wang-likkende Lassie

Een fijne eerste date had ik een aantal jaar geleden gehad bij de Kobus Kuch met een leuke jongen van Virgiel waarmee het klikte. We hadden eerst een date bij de Kobus Kuch, daarna hadden we besloten om in Delft nog samen een hapje te eten. Een prima eerste date dus. 

Dat smaakte dus naar meer, en de tweede date hadden we een filmavond bij hem afgesproken in zijn studentenhuis. We hielden allebei van ”Pirates of The Caribbean” en besloten die gezellig samen te kijken.  De eerste 20 min van de film ging het prima, totdat er een willekeurige gebeurtenis kwam. Ik merkte dat hij fysiek aanhankelijker werd, en een arm om me heen vond ik prima, totdat hij opeens mijn wang begon te likken. Ik keek hem aan of hij gek geworden was, waarna hij stopte met mijn wang te likken. Als klap op de vuurpijl vertelde hij: “ik proef foundation op mijn tong, ben je in het echt niet knap?” Waarna hij weer random mijn wang likte.  Perplex pakte ik mijn tas, beste lezer, en met een smoesje verliet ik snel dat studentenhuis. De film heb ik dus heerlijk thuis zelf afgekeken en met wang-likkende Lassie het contact verbroken.

Windsurf fiasco

Het is koningsnacht en ik sta op het Plein in Den Haag. Ik ben nog jong dus kan niet met alcohol omgaan en ben straal bezopen. Ik raak verwikkeld in een gesprek (tot zover je het een gesprek kunt nomen) met ene Thomas die dezelfde studie doet als ik. Al snel kom ik erachter dat ik Thomas al jaren ken omdat onze ouders met elkaar bevriend waren en ik als kind weleens over de vloer kwam. Dit idee geeft me nu koude rillingen langs mijn ruggengraat. Van het één komt het ander en al snel zit zijn tong in mijn mond. Het doet me denken aan een octopustentakel die heen en weer glibbert over mijn tong. Ik denk dat Thomas dat anders ervaarde, want hij vroeg of ik de dag erna op date wilde. Hij zou de volgende ochtend gaan windsurfen, en ik was hier erg enthousiast over want ik had in het verleden ook gewindsurfd. 

Zodoende stap ik de volgende ochtend kotsmisselijk op mijn fiets en vertrek richting zijn huis. Een intro met zijn ouders blijft me gelukkig bespaard. We stappen in de auto en rijden naar zijn windsurfvereniging in Reeuwwijk. Onderweg voeren we een ongeïnspireerd gesprek over onze studie. Zodra we bij de plassen in Reeuwwijk aankomen dringt het tot me door dat dit een slecht idee is. Het regent en waait loeihard en het normaal stille meer zit vol met hoge golven. Ik trek een dapper gezicht en zeg tegen mezelf dat het wel goed komt. 

Op de windsurfvereniging (wat eerder een hok is) is in echte TU Delft-fashion geen kleedkamer voor vrouwen. Ik doe een ingewikkelde dans met een handdoek en een wetsuit en hoop dat niemand naar me zit te loeren. Op de muur zit een poster van een naakte vrouw op het strand. 

Ik waggel naar buiten en vraag me af of ik er sexy uitzie in een wetsuit. Ik lijk eerder op een pinguïn. Thomas houdt zich niet zo bezig met deze sexy pinguïn, stapt snel zijn board op en vertrekt met 100 km per uur naar het midden van het meer. Ik stap ook een board op en doe een poging het zeil op te trekken. De harde wind zorgt ervoor dat ik direct omsla en ik beland met een smak in het water. Ik doe nog een paar hopeloze pogingen, maar ze leveren allemaal hetzelfde resultaat op. Ondertussen begin ik het koud te krijgen. 

Ik geef het op en blijf aan de kant badderen. Iemand wijst me erop dat dit een goede manier is om onderkoeld te raken, dus ik doe nog een laatste poging om op het board te klimmen. 

Dit keer lukt het me! Ik probeer richting het midden van het meer te zeilen, maar de wind blaast me een andere kant op richting het riet. Door de harde golven kieper ik al snel weer om en de stroming duwt me richting de kant. Omdat de wind het onmogelijk maakt om te keren, moet ik met windsurfboard en al over de kant teruglopen. Gelukkig zijn er nog andere studenten op de vereniging en één daarvan besluit om me te helpen in mijn wanhopige strijd. Elke keer dat ik omval, komt hij me ophalen met de boot, of biedt hij aan mijn spullen te dragen langs de kant. Ik moet overigens vermelden dat mijn redder in nood best aantrekkelijk was, en ook nog eens bepaalde charmes bezat. 

Terwijl dit hele tafereel zich afspeelt zit Thomas ongestoord te windsurfen: hij komt maar liefst één hele keer naar de kant om te vragen hoe het gaat. Uiteindelijk besluit ik dat windsurfen niet voor mij is weggelegd en kleed me weer om. Na een tijdje is Thomas er ook klaar mee en we vertrekken richting Delft. Ik weet niet meer waar we het over hadden op de terugweg. 

Als we weer bij zijn huis zijn, geeft hij me een innige knuffel die me net te lang duurt en mompelt iets over dat het gezellig was. Ik maak me snel uit de voeten en fiets rillend naar huis. Thomas stuurt me een paar dagen erna nog een appje, maar het gesprek valt na een tijdje stil.

Het heeft ongeveer een jaar geduurd voordat ik weer op date ben gegaan. Die date was ook een fiasco, maar dat, beste lezer, is voor een andere keer….